SATO sijoittui toiseksi Vastuullinen kesäduuni -kilpailussa

9.10.2024

Suomen suurimpiin vuokranantajiin kuuluva SATO osallistui ensimmäistä kertaa Oikotien Vastuullinen kesäduuni -kilpailuun ja tuli toiseksi omassa sarjassaan. Sijoitus on osoitus SATOn pitkäjänteisestä työstä hyvän työntekijäkokemuksen eteen. ”Sain tukea työtehtäviin, tunsin oloni tervetulleeksi eikä minua jätetty missään vaiheessa yksin”, Matleena Ahoranta summaa kesätyökokemustaan.

SATO osallistui tänä vuonna ensimmäistä kertaa Oikotien Vastuullinen kesäduuni 2024 -kilpailuun ja saavutti toisen sijan Suuret organisaatiot -sarjassa. Palkinto myönnettiin tasaisen hyvästä suorituksesta kaikilla kesätyökokemuksen osa-alueilla. SATOn vastuullisuusindeksi asteikolla 1–5 oli erittäin korkea, 4,76. Parhaat pisteet SATO sai hakijakokemuksessa ja yleisessä tyytyväisyydessä, ja yritys menestyi hyvin myös muilla kilpailun osa-alueilla. Suuret organisaatiot -sarjassa oli yhteensä 49 osallistujaa.

SATOlle on tärkeää, että kesätyöntekijät saavat lämpimän vastaanoton, kattavan perehdytyksen ja mahdollisuuden oppia kesän aikana uutta niin työtehtävistä, liiketoiminnasta kuin työelämästäkin. Samalla vakituiset satolaiset voivat ammentaa uusia näkökulmia työhönsä nuoremmilta kollegoiltaan.

”Satolaiset ovat yksi strategiamme kulmakivistä. Olemme kehittäneet työntekijäkokemusta pitkäjänteisesti, ja etenkin viime aikoina olemme keskittyneet rekrytointi- ja perehdytysprosesseihin, mikä näkyy tuloksessa”, iloitsee SATOn henkilöstöjohtaja Johanna Koramo. ”Erityiskiitos hienosta sijoituksesta kilpailussa kuuluu esihenkilöille ja kesätyöntekijöiden rekrytoinnista ja perehdytyksestä vastanneelle asiantuntijalle sekä tietysti kaikille satolaisille, jotka ovat ottaneet nuoret tiiviiksi osaksi yhteisöämme!”

Tervetullut olo heti työn alussa

SATO tarjosi kuluneena kesänä töitä nuorille osaajille muun muassa myyntineuvottelijana, palveluasiantuntijana, asumisen palveluissa ja markkinoinnissa sekä kiinteistönhuoltoon liittyvissä tehtävissä talomestarina. Tänä vuonna SATO palkkasi yhteensä 29 kesätyöntekijää.

Yksi valituista kesäsatolaisista oli Helsingin yliopiston elokuva- ja televisiotutkimuksen maisteritutkinnon opiskelija Matleena Ahoranta. Hän kiittää kesätyönantajaansa lämpimästä vastaanotosta sekä läsnäolosta arjessa.

”Alussa minulle annettiin riittävästi aikaa uusien asioiden opetteluun, ja sain aina tarvittaessa tukea työtehtäviin. Tunsin oloni tervetulleeksi eikä minua jätetty missään vaiheessa yksin”, kertoo markkinoinnin ja viestinnän parissa työskennellyt Ahoranta. Kesän aikana hän pääsi tekemään monipuolisia ja vastuullisia työtehtäviä, joista on hyötyä hänen työuransa jatkon kannalta.

”SATOssa on rento ja avoin työilmapiiri. Esihenkilön kanssa käydyt keskustelut ja selkeät ohjeistukset auttoivat ymmärtämään työtehtäviä paremmin. Säännölliset tilannekatsaukset varmistivat sen, että tiimissä oli hyvä ja turvallinen olo”, Ahoranta kuvailee.

Tulevien kesäsatolaisten haku käynnistyy vuoden alussa

SATO noudattaa vastuullisen työelämän periaatteita ja tarjoaa työtehtäviä, joissa kesätyöntekijät voivat oppia ja kehittyä. Kesällä 2024 SATO palkkasi eniten kesätalomestareita, jotka pitävät huolta SATOn kotitalojen viihtyisyydestä ja kunnossapidosta yhdessä huoltoyhtiön kanssa. Kesän 2025 kesätöiden haku käynnistyy tammikuun lopussa.

”Tulevan kauden suunnittelu alkaa pian ja toivomme saavamme jälleen monimuotoisen joukon hakijoita”, Koramo summaa.

Lisätietoja:

Johanna Koramo, henkilöstöjohtaja, p. 0201 34 4083, etunimi.sukunimi@sato.fi