SATOja viestejä päivässä
SATOn asukkaiden OmaSATO-digipalvelussa kulkee vuositasolla kymmeniä tuhansia viestejä, joiden aiheena on kaikki mahdollinen vuokra-asumiseen liittyvä. Mutta miten OmaSATOn kautta lähetetty ilmoitus vaikkapa irronneesta ovenkahvasta päätyy juuri oikean SATO-talon talomestarille - ja vieläpä parissa minuutissa?
Ratkaisu on yhden viestin päässä
Millä perusteella viestit ohjataan eteenpäin, SATOn palvelujohtaja Titta Paananen?
”Asukkaan OmaSATOssa lähettämästä viestistä muodostuu palvelupyyntö. Erityyppiset palvelupyynnöt on ohjelmoitu siirtymään suoraan juuri kyseistä aihealuetta käsitteleville asiantuntijoille. Tämä voi olla esimerkiksi vuokranmaksuun liittyvissä asioissa SATOn asiakaspalvelu, vikailmoituksien osalta talomestari tai häiriöilmoitustilanteessa kyseisen alueen palvelupäällikkö,” kertoo Titta ja lisää: ”Viestin lähettämisestä se on yleensä jo parin minuutin sisällä asiaa hoitavan ekspertin työlistalla.” Aika näppärää!
Asukas- ja lemmikkiystävällistä palvelua
Jos huomaat kodissasi jotain korjattavaa, on aika tehdä vikailmoitus OmaSATOn kautta. Vikailmoituksen lähetyksen yhteydessä voit myös ilmoittaa kotona asuvista nelijalkaisista ystävistä ja kertoa, voiko kotiisi mennä yleisavaimella. Nämä pienet, vaivattomasti lisättävät yksityiskohdat nopeuttavat asian käsittelyä.
Suurin osa lähetetyistä vikailmoituksista kilahtaa suoraan kyseistä SATO-taloa hoitavan talomestarin työlistalle.
”Talomestareiden aamu alkaa koneen avauksella ja päivän töiden aikatauluttamisella. Ihan ensimmäiselle sijalle menevät kiireelliset korjaukset, esimerkiksi vesikalusteisiin liittyvät pulmat,” kertoo talomestareiden tiiminvetäjä Sami Korhonen ja jatkaa: ”Kaikki palvelupyynnöt pyritään tietysti ratkaisemaan mahdollisimman nopeasti.”
Kokeneimmat mestarit hoitavat kymmenisen tehtävää joka päivä ja palvelupyyntöjen läpimenoaikaa seurataan jatkuvasti.
Kun ripeä talomestari on ratkaissut vikailmoituksesi, kirjoittaa hän lyhyen kuvauksen ratkaisusta. Tämä teksti näkyy myös viestin lähettäneelle asukkaalle ja palvelupyynnön tila muuttuu ratkaistuksi.
Jatkossa vieläkin parempi
Helmikuussa 2024 julkaistu versio OmaSATOsta on aivan uuden näköinen, navigaatiorakenne on muutettu käyttäjäystävällisemmäksi ja järjestelmään on tuotu lisää asukasta hyödyttävää dataa.
OmaSATOn uudistukseen on osallistunut kymmeniä oman alansa asiantuntijoita digikehittäjästä palvelupäällikköön ja talomestarista palvelumuotoilijaan.
Kehitystyössä on mukana myös SATOn asukkaita testaamassa ja antamassa palautetta.
Eivätkä järjestelmän parannukset lopu tähän.
”OmaSATOa kehitetään asukkaiden toiveiden perusteella”, kertoo OmaSATOn uudistusta johtanut Business Designer Laura Lilleberg. "Palvelun käyttäjiltä kerätään jatkuvasti sekä palautetta että kehitysehdotuksia, ja jatkokehityksessäkin asukastestaajien panos tulee olemaan keskeinen.”
Jos SATO-vuokrakodin arjessa tulee mutka matkaan, laita meille viestiä OmaSATOn kautta. Sitten voitkin ottaa rennosti – OmaSATOn kautta saat vastaukset kaikkiin vuokra-asumiseesi liittyviin kysymyksiin helposti ja nopeasti.